Skip to main content

Tutorial : Cara nak tahu JANTINA LAPTOP

Haii !

Nak tahu tak jantina laptop korang ? senang jehh. Percayalah korang boleh tahu sebab aku dah try dah.

Follow step kat bawah ni :

1. Buka notepad dan paste ayat di bawah ini dalam notepad:
CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"

2. Selepas itu tekan “save“. Ubah “save as type” kepada “All Files” (pastikan korang save di desktop supaya senang nak cari/buka nanti). Save as file name = “love u.vbs

3. Close notepad apabila habis save. Then double click file tadi (love u.vbs) dan akan dengar suara “i love u“.

4. Cuba dengar btul2 suara “i love u” tu….suara lelaki ke perempuan? (Buka volume sekuat2nye ye). Kalau dengar lelaki maknanya laptop korang tu jantan dan begitu le sebaliknya….



WARNING ! : Hati-hati dengan volume korang. Jangan terlalu kuat sangat sebab aku try buat hari tu bukak volume hampir habis, dan hasilnya KUAT GILA bunyinya. Terkesima aku. Sampai mak aku pun dengar.

Dah la aku punya suara lelaki. Memang macam nak kena heart attack dia punya terkejutnya. So BEWARE !


Selamat mencuba !


Photobucket

Comments