Skip to main content

Day full of rain

Assalamualaikum.



semalam baru balik dari tangkak. sepanjang jalan hujan lebat gile. tak henti-henti pulak tu. tiba kluang lalu dekat stadium tengok dah banjir dah jalan besar tu. dah tak dapat beza jalan dengan longkang.

tepi jalan aku tengok segala sungai, longkang, parit sume dah penuh air. tinggal tunggu nak melimpah jeh.

malam tu lepas tiba rumah, mak ajak pergi jalan sawi. rumah lama aku act. tempat tu dah banjir dah. semua dah pindah kat sekolah cina kat atas tu.

kesian gile kat cina yg duduk situ. tak pasal-pasal raya kat dewan sekolah pulak.


memang tahun ni cuti raya cina habiskan masa kat rumah jeh la jawabnye. hari-hari hujan. nak pergi berkelah tepi pantai pun tak boleh. semua tempat hujan.

baru plan dengan eyka nak turun bandar. habis asyik hujan jek. kang tak pasal-pasal kat bandar banjir. gua nak balik camne? naik sampan?



kay, chichau !
Photobucket

Comments